E-deklaracje - Nowe obowiązki pracodawców od 01.01.2015r. E-podpis po nowemu. POBIERZ
Od 1 stycznia 2015 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o PIT, która nakłada obowiązek składania deklaracji PIT-11, PIT-8C, PIT-R oraz PIT-40 wyłącznie przez Internet. Jak najlepiej przygotować się do nowych przepisów?
Jak należy dostosować się do zmian?
Aby wypełnić obowiązek przesyłania deklaracji przez Internet należy:
- Wyposażyć osobę odpowiedzialną za wysyłanie deklaracji w kwalifikowany podpis elektroniczny poświadczony ważnym certyfikatem. Podpis elektroniczny przypisywany jest do osoby, a nie do stanowiska komputerowego czy programu, zatem należy wziąć pod uwagę liczbę pracowników, którzy mają wysyłać deklaracje przez Internet.
- Dostosować użytkowane oprogramowanie kadrowe i finansowo-księgowe do komunikacji z bramką UBD. Mogą w tym pomóc siły informatyczne przedsiębiorcy lub specjaliści od dostawcy oprogramowania. Chodzi o to, aby można było wysłać deklaracje wprost z systemu, a nie przez interfejs bramki.
- Należy pamiętać, że bramka UBD będzie przyjmowała tylko nowe wzorce deklaracji, oznaczone na końcu literą „Z”, a więc odpowiednio: PIT-11Z, PIT-8CZ, PIT-RZ i PIT-40Z. Systemy powinny dawać możliwość generowania deklaracji zgodnie z tymi wzorcami. Funkcjonalność tę powinni do końca grudnia zapewnić dostawcy oprogramowania.
Kwalifikowany Podpis Elektroniczny to zestaw umożliwiający składanie bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym z dnia 18.09.2001 r. (DzU Nr 130, poz. 1450).
Wprowadziliśmy do oferty nowy mobilny kwalifikowany podpis elektroniczny.
SimplySign zmieni Twojego smartfona w nowoczesne narzędzie pracy, dzięki któremu szybko i wygodnie podpiszesz wszelkie e‑dokumenty jakbyś podpisywał je własnoręcznie. Jest to pierwsza tego typu usługa oferowana na rynku polskim, która:
- funkcjonuje bez fizycznej karty i czytnika,
- działa zarówno na urządzeniach mobilnych (Android i iOS) jak i na klasycznych komputerach (PC, Mac OS),
- umożliwia podpisywanie e-Dokumentów on-line 24/7 w dowolnym momencie, z każdego miejsca na świecie,
- gwarantuje bezpieczeństwo czynności wykonywanych online (zgodność z eIDAS, 2 składnikowe uwierzytelnienie).
Certyfikat kwalifikowany zawarty w usłudze SimplySign może być wykorzystany:
- przez Płatników składek ZUS do podpisywania deklaracji,
- do wysyłki e-Deklaracji lub JPK przekazywanych do US,
- przy zdalnym zawieraniu umów cywilno-prawnych,
- do podpisywania faktur elektronicznych.
Punkt Potwierdzania Tożsamości w CPU ZETO sp. z o.o. w Jeleniej Górze potwierdza tożsamość w imieniu CERTUM w Szczecinie i pośredniczy w sprzedaży zestawów do składania bezpiecznych podpisów elektronicznych jako autoryzowany partner CERTUM w Szczecinie.
Certyfikat kwalifikowany - jest używany do podpisywania dokumentów elektronicznych i jest równoważny pod względem prawa podpisowi odręcznemu. W porównaniu do podpisu odręcznego ma on dodatkowe zalety, np.:
- jakakolwiek zmiana w dokumencie zostanie wykryta – tym samym zapewniona jest integralność dokumentu
- jeśli dokument został podpisany to nie można się go wyprzeć – jest to cecha niezaprzeczalności
W skład takiego zestawu wchodzi:
- urządzenie do składania bezpiecznych podpisów (tj. czytnik kart mikroprocesorowych)
- karta kryptograficzna cryptoCertum
- certyfikat kwalifikowany wydany na rok lub dwa lata
- oprogramowanie do obsługi karty proCertum CardManager
Certyfikaty mogą być:
- uniwersalne – wydane dla osób występujących indywidualnie, czyli tylko w swoim własnym imieniu
- z dodatkowymi danymi – wydane dla osób reprezentujących firmę, instytucję czy też organ władzy publicznej
- Pełnomocnictwo – podpisywane przez szefa firmy, instytucji czy urzędu w imieniu organizacji
- Umowa z Subskrybentem – podpisywana przez każdą osobę ubiegającą się o certyfikat
- Załącznik nr 1 - wniosek o wydanie certyfikatu kwalifikowanego, podpisywany przez każdą osobę ubiegającą się o certyfikat
Wszystkie dokumenty wypełniane są w obecności pracownika Biura PPT.
UWAGA: Proszę nie zapomnieć o zabraniu ze sobą pieczątki firmowej!!!
ZAPRASZAMY DO PRZEDŁUŻENIA WAŻNOŚCI CERTYFIKATU
Aby to zrobić należy zgłosić się do siedziby firmy CPU ZETO Sp. z o.o. w Jeleniej Górze lub w oddziale CPU ZETO w Zgorzelcu albo wysłać email z zamówieniem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., w treści wpisując dane zamawiającego (nazwa firmy, adres, NIP, dane kontaktowe), oraz podać ilość podpisów do przedłużenia ważności oraz okres na jaki mają zostać przedłużone.
Kontakt:
Paweł Sierżant
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 603 529 880
Maciej Nowogrodzki
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 663 998 227