CMS THEA
Agility
Comarch ERP Optima
el-Dok System
el-Urząd
el-Agent ESP
Biuletyn Informacji Publicznej
CERTUM

 

E-deklaracje - Nowe obowiązki pracodawców od 01.01.2015r. E-podpis po nowemu. POBIERZ

Od 1 stycznia 2015 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o PIT, która nakłada obowiązek składania deklaracji PIT-11, PIT-8C, PIT-R oraz PIT-40 wyłącznie przez Internet. Jak najlepiej przygotować się do nowych przepisów?

Jak należy dostosować się do zmian?

Aby wypełnić obowiązek przesyłania deklaracji przez Internet należy:

  1. Wyposażyć osobę odpowiedzialną za wysyłanie deklaracji w kwalifikowany podpis elektroniczny poświadczony ważnym certyfikatem. Podpis elektroniczny przypisywany jest do osoby, a nie do stanowiska komputerowego czy programu, zatem należy wziąć pod uwagę liczbę pracowników, którzy mają wysyłać deklaracje przez Internet.
  2. Dostosować użytkowane oprogramowanie kadrowe i finansowo-księgowe do komunikacji z bramką UBD. Mogą w tym pomóc siły informatyczne przedsiębiorcy lub specjaliści od dostawcy oprogramowania. Chodzi o to, aby można było wysłać deklaracje wprost z systemu, a nie przez interfejs bramki.
  3. Należy pamiętać, że bramka UBD będzie przyjmowała tylko nowe wzorce deklaracji, oznaczone na końcu literą „Z”, a więc odpowiednio: PIT-11Z, PIT-8CZ, PIT-RZ i PIT-40Z. Systemy powinny dawać możliwość generowania deklaracji zgodnie z tymi wzorcami. Funkcjonalność tę powinni do końca grudnia zapewnić dostawcy oprogramowania.
Źródło: INFOR – www.infor.pl

 

Kwalifikowany Podpis Elektroniczny to zestaw umożliwiający składanie bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym z dnia 18.09.2001 r. (DzU Nr 130, poz. 1450).

 

Wprowadziliśmy do oferty nowy mobilny kwalifikowany podpis elektroniczny.

simply simply f kopia

SimplySign zmieni Twojego smartfona w nowoczesne narzędzie pracy, dzięki któremu szybko i wygodnie podpiszesz wszelkie e‑dokumenty jakbyś podpisywał je własnoręcznie. Jest to pierwsza tego typu usługa oferowana na rynku polskim, która:

  • funkcjonuje bez fizycznej karty i czytnika,
  • działa zarówno na urządzeniach mobilnych (Android i iOS) jak i na klasycznych komputerach (PC, Mac OS),
  • umożliwia podpisywanie e-Dokumentów on-line 24/7 w dowolnym momencie, z każdego miejsca na świecie,
  • gwarantuje bezpieczeństwo czynności wykonywanych online (zgodność z eIDAS, 2 składnikowe uwierzytelnienie).

Certyfikat kwalifikowany zawarty w usłudze SimplySign może być wykorzystany:

  • przez Płatników składek ZUS do podpisywania deklaracji,
  • do wysyłki e-Deklaracji lub JPK przekazywanych do US,
  • przy zdalnym zawieraniu umów cywilno-prawnych,
  • do podpisywania faktur elektronicznych.
 
Punkt Potwierdzania Tożsamości w CPU ZETO sp. z o.o. w Jeleniej Górze potwierdza tożsamość w imieniu CERTUM w Szczecinie i pośredniczy w sprzedaży zestawów do składania bezpiecznych podpisów elektronicznych jako autoryzowany partner CERTUM w Szczecinie.

Certyfikat kwalifikowany - jest używany do podpisywania dokumentów elektronicznych i jest równoważny pod względem prawa podpisowi odręcznemu. W porównaniu do podpisu odręcznego ma on dodatkowe zalety, np.:
  • jakakolwiek zmiana w dokumencie zostanie wykryta – tym samym zapewniona jest integralność dokumentu
  • jeśli dokument został podpisany to nie można się go wyprzeć – jest to cecha niezaprzeczalności

certum by assecoW skład takiego zestawu wchodzi:

  • urządzenie do składania bezpiecznych podpisów (tj. czytnik kart mikroprocesorowych)
  • karta kryptograficzna cryptoCertum
  • certyfikat kwalifikowany wydany na rok lub dwa lata
  • oprogramowanie do obsługi karty proCertum CardManager

autparnter certumCertyfikaty mogą być:

  • uniwersalne – wydane dla osób występujących indywidualnie, czyli tylko w swoim własnym imieniu
  • z dodatkowymi danymi – wydane dla osób reprezentujących firmę, instytucję czy też organ władzy publicznej
Proszę w szczególności zwrócić uwagę na:
  • Pełnomocnictwo – podpisywane przez szefa firmy, instytucji czy urzędu w imieniu organizacji
  • Umowa z Subskrybentem – podpisywana przez każdą osobę ubiegającą się o certyfikat
  • Załącznik nr 1 - wniosek o wydanie certyfikatu kwalifikowanego, podpisywany przez każdą osobę ubiegającą się o certyfikat


Wszystkie dokumenty wypełniane są w obecności pracownika Biura PPT.

UWAGA: Proszę nie zapomnieć o zabraniu ze sobą pieczątki firmowej!!!

 

CENNIK ZESTAWÓW CERTUM


ZAPRASZAMY DO PRZEDŁUŻENIA WAŻNOŚCI CERTYFIKATU

Aby to zrobić należy zgłosić się do siedziby firmy CPU ZETO Sp. z o.o. w Jeleniej Górze lub w oddziale CPU ZETO w Zgorzelcu albo wysłać email z zamówieniem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., w treści wpisując dane zamawiającego (nazwa firmy, adres, NIP, dane kontaktowe), oraz podać ilość podpisów do przedłużenia ważności oraz okres na jaki mają zostać przedłużone.

 

Kontakt:

Paweł Sierżant
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 603 529 880

Maciej Nowogrodzki
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 663 998 227

Szybki kontakt

Idź na góre